Wat is fotomarketing?

Wat is fotomarketing?

Digitale marketingacties voor fotografie die uw verkoop kunnen stimuleren.

Digitale marketing voor fotografie kan het grote verschil maken om uw naam in de markt te creëren en nieuwe klanten te winnen. Het kost echter moeite om zo snel mogelijk op het internet te beginnen – u wordt immers niet gezien, maar uw concurrenten sluiten verschillende contracten.Veel professionals die besluiten om een carrière als fotograaf na te streven zijn technisch gezien uitstekend, maar hebben veel twijfels als het gaat om marketing en publiciteit. Dit is een probleem dat een succesvolle carrière in gevaar kan brengen, omdat alleen degenen die worden gezien worden herinnerd, toch?Als je als fotograaf succes wilt boeken, is het belangrijk om speciale aandacht te geven aan de promotie van hun diensten. In dit artikel zetten we enkele digitale marketingacties voor fotograaf op een rijtje. Bekijk het en laat je inspireren.

1. Maak een blog en publiceer relevante inhoud.
De creatie van een blog biedt verschillende voordelen, en de belangrijkste zijn: u versterkt de relatie met klanten, verbetert uw reputatie in de markt en wordt gemakkelijker gevonden door zoekmachines. Denk aan een fotograaf die gespecialiseerd is in familie- en kinderessays. Door een blog altijd bij te houden met tips voor kinderfeestjes, kinderopvang en het benadrukken van het belang van het opnemen van jeugdmomenten, zal het goed worden bekeken door uw publiek.

2. Publiceer uw werk in Instagram.
Instagram is een perfect sociaal netwerk om digitale marketingacties voor fotograaf te verkennen – het is immers gericht op het delen van foto’s en video’s. U kunt dit in uw voordeel gebruiken en beginnen met het verspreiden van foto’s van uw werk, waarbij u het publiek al uw kwaliteit als fotograaf laat zien en de inhoud die het publiek inspireert verkent. U kunt de Stories tool ook gebruiken om een beetje van uw dagelijks leven te laten zien en wat er achter de camera’s gebeurt. Deze vermenselijking van de fotograaf kan bijdragen aan het dichterbij brengen van het publiek bij uw bedrijf en het creëren van een relatie van empathie – het samenbrengen van een legioen fans.

3. Gebruik de gesponsorde links.
Denk aan die fantastische foto die je hebt genomen en wil die aan iedereen laten zien. U kunt het gebruiken in een Facebook-post om meerdere mensen uw diensten te laten ontdekken vanuit die registratie – waardoor uw kansen op het winnen van nieuwe klanten worden vergroot. Dezelfde strategie kan worden gebruikt in Instagram of zelfs gemakkelijk worden gevonden op Google. Hoe groter uw zichtbaarheid in uw bedrijf, hoe beter uw kansen om gevonden te worden door uw doelgroep.

4. Het hebben van een WhatsApp om met klanten te praten.
Communicatie is een ander belangrijk punt bij het sluiten van een contract. Als u er te lang over doet om te reageren, kunt u de klant verliezen aan een concurrent. Aan de andere kant kan een gepersonaliseerde en behulpzame service een verschil maken, toch? Het gebruik van een WhatsApp om met klanten te praten is een digitale fotomarketingactie die uw bedrijf dichter bij uw publiek brengt. Naast het gebruik van deze tool om vragen te beantwoorden en deals te sluiten, kunt u ook informeren over aanbiedingen, de ontvangers van verjaardagen feliciteren, nieuws over uw bedrijf delen of de Status-functie (die vergelijkbaar is met Instagram Stories) gebruiken.

 

Reageren is niet mogelijk.